Idea Kongresu
Głównym celem Kongresu jest tworzenie koalicji osób, podmiotów akceptujących i popierających wdrażanie
i propagowanie nowoczesnego nauczania w oparciu o popularyzację matematyki i jej wykorzystanie w wielu dziedzinach.
Organizatorzy Kongresu wspierają wprowadzone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w 2017 roku zmiany
w podstawach programowych, polegające na wprowadzaniu do programów nauczania w szkołach podstawowych nauki kodowania i nauczania matematyki aktywnymi metodami z wykorzystaniem gier logicznych w tym szachów.
Za nami już trzy edycje Kongresu
Dotychczas odbyły się już trzy edycje Kongresu i każda z nich zgromadziła ponad 1300 uczestników, w tym ok. tysiąca dzieci i młodzieży.
Podczas kongresu odbywa się Turniej Szachowy dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych, podczas którego zostają wyłonieni i nagrodzeni najlepsi szachiści w grupach turniejowych oraz najlepsze szkoły podstawowe.
Przeprowadzany jest również wojewódzki konkurs GG Robot, w ramach którego uczniowie i nauczyciele biorą udział w spotkaniach warsztatowych związanych z rozwiązaniami edukacyjnymi umożliwiającymi naukę robotyki
w szkołach podstawowych.
Jednocześnie dyrektorzy szkół i placówek oświatowych, nauczyciele, przedstawiciele samorządów, przedstawiciele biznesu oraz studenci i uczniowie szkół średnich biorą udział w prelekcjach i warsztatach podejmujących tematy
z zakresu znaczenia nauczania matematyki, programowania i informatyki w rozwoju gospodarczym.
A tak o zamyśle kongresu mówi sam jego inicjator, Maciej Karasiński: "Umysł ludzki ćwiczony już od małego np. podczas gry w szachy lub inne gry logiczne się gimnastykuje - umysł się uśmiecha. Należy zrobić wszystko aby ten umysł uśmiechał się jak najdłużej."
Szczegóły na stronie www.informatykaszachy.pl